Gewend - Reisverslag uit Valbo, Zweden van Tessy Luger - WaarBenJij.nu Gewend - Reisverslag uit Valbo, Zweden van Tessy Luger - WaarBenJij.nu

Gewend

Door: Tessy Luger

Blijf op de hoogte en volg Tessy

02 November 2015 | Zweden, Valbo

Ondertussen ben ik alweer twee weken in Zweden, de tijd gaat rap! In mijn kleine huisje heb ik mijn draai wel kunnen vinden. Het is heerlijk om gewoon op de fiets naar het werk te gaan, zoals ik in Amsterdam ook gewend ben :). In tegenstelling tot Nederland, zijn er in Zweden bijna altijd aparte fietspaden, dat is wel fijn als het donker is tijdens de fietstocht. Op de universiteit, ik zit in 'Hus Tor', zijn de collega's aardig en relaxt en is er een fijne werksfeer. Wellicht dat dit komt om dat de Zweden veel waarde hechten aan hun traditionele koffiepauzes ('fika'). Dan worden we ook nog verwend op de afdeling met twee keer per week een box vol met fruit! Lekker :).
Behalve dat ik wat hardloop in Valbo, hoop ik ook een leuke tennistraining te krijgen vanaf volgende week! Ik heb twee weken geleden al een 'proefles' gehad. Daarnaast spelen medewerkers van de hele universiteit elke vrijdag samen 'innebandy', een soort van 'floorball' waarbij je met plastic sticks en een grote plastic bal met gaten speelt. Dus dit is voortaan mijn vrijdagse activiteit naast het werk!
Ik zal nog een paar foto's toevoegen bij dit reisverslag!

  • 04 November 2015 - 13:15

    Manouk:

    Leuk Tess!!! Geniet maar lekker daar. En veel plezier dit weekend met Bjorg!!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessy

Scandinavië blijft me boeien. Nadat ik tijdens mijn Bachelor 3 maanden in Jyväskylä, Finland heb gestudeerd, ga ik nu Zweden eens bewonderen. Voor mijn promotie heb ik de kans gekregen om 3 maanden naar Gävle, Zweden te gaan. Ik ga samenwerken met een professor van de Universiteit van Gävle. Ik woon deze 3 maanden in Valbo, Zweden. Af en toe zal ik een update geven op deze site zodat jullie ook een beetje kunnen meegenieten :).

Actief sinds 30 Dec. 2008
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 8733

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 23 Januari 2016

Werkbezoek Zweden

05 Januari 2009 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: