Uitstapjes - Reisverslag uit Valbo, Zweden van Tessy Luger - WaarBenJij.nu Uitstapjes - Reisverslag uit Valbo, Zweden van Tessy Luger - WaarBenJij.nu

Uitstapjes

Door: Tessy Luger

Blijf op de hoogte en volg Tessy

26 November 2015 | Zweden, Valbo

Het is alweer een paar weken geleden dat ik jullie een update heb gegeven over mijn tijd hier in Zweden. Dus tijd voor een nieuw verhaaltje!

Ondertussen heb ik mijn eerste bezoek al gehad van niemand minder dan Bjorg! Dat was superleuk! Ik heb hem alles laten zien wat ik hier in Valbo en Gävle doe. We hebben gewandeld, hardgelopen en gefietst naar Forsbacka. Ook zijn we samen uit eten geweest en hebben we heerlijke eland gegeten! Hopelijk binnenkort ook eens rendier :).

Met collega's ben ik ook al twee keer uit eten geweest. Hier in Zweden is vooral het drinken wel duur, maar op enkele werkdagen doen ze aan het concept 'after work'. Als je een drankje bestelt kun je wat kleine hapjes (nacho's, worstjes, salade) halen bij de bar, gratis.

Afgelopen weekend ben ik met Nadine een weekendje naar Göteborg geweest. Een hele fijne stad met mooie plekjes! En wij zaten volgens mij in een van de leukste buurten!
Samen hebben we lekker rondgesnuffeld en heerlijk gegeten. Één dag zijn we met de boot naar de nabijgelegen eilanden geweest, dat was goed uitwaaien! Gelukkig hadden we ook nog wat leuk gezelschap van de kudde schapen daar :).

Op het werk heb ik wat vorderingen gemaakt. Ik heb een artikel in kunnen dienen deze week, dus hopelijk krijg ik snel positief bericht van het tijdschrift! Op naar de eerste versie van het volgende artikel :).

Voor de nieuwsgierigen onder jullie, er is nog maar een heel klein beetje sneeuw gevallen, en dat was 19 november. Ondertussen heeft het gevroren maar ook geregend (dus gedooid). Er is op dit moment dus nergens meer sneeuw.
Het is wel erg donker. Het begint licht te worden om 7.30 en op een slechte dag gaat het om 15.00 al schemeren... Dus, dat is in de schemer naar het werk en in het donker naar huis.

Ik ben erg benieuwd wanneer het zoveel gaat sneeuwen dat het voorlopig blijft liggen... Maar dan horen jullie het meteen!

Veel liefs,
Tessy

  • 26 November 2015 - 09:37

    Manouk:

    Hey Tess,

    Leuk joh! Vooral die eet-foto in Göteborg.... met alleen maar drankjes ;p
    Ben nu al benieuwd naar je volgende post. Maar ik spreek je snel op Skype weer.

    xx van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessy

Scandinavië blijft me boeien. Nadat ik tijdens mijn Bachelor 3 maanden in Jyväskylä, Finland heb gestudeerd, ga ik nu Zweden eens bewonderen. Voor mijn promotie heb ik de kans gekregen om 3 maanden naar Gävle, Zweden te gaan. Ik ga samenwerken met een professor van de Universiteit van Gävle. Ik woon deze 3 maanden in Valbo, Zweden. Af en toe zal ik een update geven op deze site zodat jullie ook een beetje kunnen meegenieten :).

Actief sinds 30 Dec. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 8726

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 23 Januari 2016

Werkbezoek Zweden

05 Januari 2009 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: