Het eerste weekend - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessy Luger - WaarBenJij.nu Het eerste weekend - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Tessy Luger - WaarBenJij.nu

Het eerste weekend

Door: Tessy

Blijf op de hoogte en volg Tessy

12 Januari 2009 | Finland, Jyväskylä

Hoi allemaal,

Het eerste weekend voor mij hier in Jyväskylä is inmiddels alweer voorbij. Ook gedurende deze dagen heb ik weer wat dingetjes gedaan om de tijd door te komen.
Vrijdagavond, na weer een dag vol informatie te hebben doorgemaakt, zijn we met de 3 tutorgroepjes van onze faculteit (sports and health sciences) met z'n allen wat gaan drinken bij iemand thuis. Hierna zijn we 'downtown' gegaan en terecht gekomen in een jazz caféetje, waar ook een live bandje heeft gespeeld. Heel gezellig, weer eens wat anders dan superhard moeten schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Na middernacht zijn we met een aantal weer richting huis gegaan.

Zaterdag hebben we voor het eerst hier de 'laundery room' gebruikt, om onze kleren en andere spullen te wassen en te drogen. 's Middags zijn we met z'n 5-en, Marlies, Nina, Jiri (een Tsjech) en Xu Dashi (een chinees) schaatsen gaan zoeken in tweedehands winkels. Voor jongens toch wat moeilijker dan voor meisjes. Nadat we schaatsen hadden gevonden was het alweer te donker om ze uit te kunnen proberen, dus zijn we weer richting huis gegaan. Eerst met z'n allen boodschappen gedaan en daarna hebben we kunnen genieten van wat chinees eten, gemaakt door Xu Dashi.

Zondag was de planning om te gaan schaatsen, maar dit is vervangen door een wandeling in de besneeuwde bossen. Ontzettend mooi omdat hier veel delen echt helemaal intact zijn nog en de sneeuw supermooi is. Tijdens deze wandeling hebben ook allerlei verschillende soorten Finse huizen gezien, sommigen van hout en anderen juist van steen gebouwd. Toen we weer terug waren in Roninmäki, zijn we in de sneeuw gaan volleyballen met z'n 5-en. Marlies, Nina, Xu Dashi, Mathias (een andere chinees) en ik. Nogal lastig met zoveel kleren aan. 's Avonds zijn zij en Jorgen en Sander bij mij komen eten, en de spaghetti viel goed in de smaak bij de chinezen, gekeken naar de hoeveelheid die ze hebben gegeten. Omdat alle jongens daarna het Engelse voetbal gingen kijken, zijn Marlies, Nina en ik voor wat ontspanning de sauna in gegaan. Afwisselend met koude douches is dit echt heel erg ontspannend (een tip dus). Heerlijk om hierna lekker te gaan slapen.

  • 12 Januari 2009 - 08:15

    Henk:

    Lijkt me hartstikke gezellig daar!
    Leuk om telkens iets van je te horen of te lezen.
    Veel plezier!

  • 12 Januari 2009 - 11:54

    Angelique:

    Hey Tess!

    Klinkt goed allemaal! Volgens mij vermaak je je prima daar! Lijken de Finnen een beetje op ons of zijn het maar rare mensen?
    Geniet ervan!

    Liefs Liek

  • 12 Januari 2009 - 12:11

    Eveline:

    Hee Meiss!:) Fijn dat je het zo na je zin hebt!:D..Ik blijf je volgen op deze site!(A)HaveFun!! (K)

  • 13 Januari 2009 - 08:23

    Radar P&S:

    Hoi Tessy,

    Leuk om te lezen dat het goed gaat! Veel plezier en we zullen je blijven volgen.

    Groetjes
    Ellen M. en de rest

  • 13 Januari 2009 - 14:44

    Hannie:

    zo hebben jullie nog wat sneeuw over !!!!! want hier is ie in ene op ! veel plezier ...groetjes uit maarheeze x

  • 13 Januari 2009 - 16:58

    Martje:

    Hey hey Tessy!
    Klinkt alsof je het prima naar je zin hebt daar, hoe lang gaat de intro nog duren?? En heb je ondertussen al geschaatst? Hier is alle sneeuw ondertussen gedooid, glij ik tenminste niet meer uit :)! Heel veel plezier! xxx

  • 13 Januari 2009 - 17:37

    Lilian En Erik:

    hey tessy we hebben je waarbenjijnu adres van Loes. Leuk om te lezen hoe het je vergaat, een hele ervaring!
    grtz erik

  • 14 Januari 2009 - 15:17

    Eric Van Breda:

    Lekker gezellig ziet dat eruit zeg. Wij maar hard werken hier.
    Have Fun!

  • 15 Januari 2009 - 12:10

    Linda Sedee:

    Ha Tessy

    Bevalt het allemaal daar? Hoe is je kamer? Zit je vlakbij Marlies en Nina? Heb je nog uitstapjes op het programma staan?

    Veeeeeel plezier!!

    x Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessy

Scandinavië blijft me boeien. Nadat ik tijdens mijn Bachelor 3 maanden in Jyväskylä, Finland heb gestudeerd, ga ik nu Zweden eens bewonderen. Voor mijn promotie heb ik de kans gekregen om 3 maanden naar Gävle, Zweden te gaan. Ik ga samenwerken met een professor van de Universiteit van Gävle. Ik woon deze 3 maanden in Valbo, Zweden. Af en toe zal ik een update geven op deze site zodat jullie ook een beetje kunnen meegenieten :).

Actief sinds 30 Dec. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 8725

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 23 Januari 2016

Werkbezoek Zweden

05 Januari 2009 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: